Monday, June 18, 2012

main2 dengan agama ?

bismillahirohmanirohim.. :)

Dan tinggalkanlah orang-orang yang menjadikan agama mereka sebagai main-main dan senda gurau, dan mereka telah ditipu oleh kehidupan dunia, peringatkanlah mereka dengan Al Quran agar masing-masing diri tidak dijerumuskan ke dalam neraka, kerana perbuatannya sendiri. Tidak akan ada baginya pelindung dan pemberi syafaat selain daripada Allah. Dan jika ia menebus dengan segala macam tebusan pun, nescaya tidak akan diterima itu daripadanya. Mereka itulah orang-orang yang dijerumuskan ke dalam neraka, disebabkan perbuatan mereka sendiri. Bagi mereka disediakan minuman dari air yang sedang mendidih dan azab yang pedih disebabkan kekafiran mereka yang dahulu. (Al An'aam :70)







kalau hampa tengok kat fb...dah cukup untuk menyakitkan hati dan merisaukan diri hampa..*tu pun kalau hampa ada perasaan cintakan agama islam lah : l

kebanyakkan orang sekrang susah di tegur...bila di tegur mula lah merapu meraban dan terus mempermainkan agama...ada yang sesetengah tu faham...ada yang tak faham..yang tak faham kita yang kena fahamkan sebab nanti dekat sana kita yang di tanya nanti..kenapa tak tegur dia nie..dia tu...

seriusly...sebagai seorang muslimah..sangatlah tidak sesuai post2 macam tu dan post2 yang boleh merosakkan iman si adam =.='

tambah2 pulak golongan itu dah berkahwin..dah 'tua' untuk tulis macam budak2 kecik macam tu..budak2 sekolah pun tak tulis macam tu rasanya...hamba Allah itu anggap dirinya tidak berbuat apa2..sedangkan hakikatnya dia tak nak mengaku salahnya....adalah sorang nie tegur dia...dia pi buat bagi lagi hot..adeh..

bagi alang...cukuplah mereka bersembang di chat or mesej tanpa orang lain membaca,,bukan bergaduh mcam budak2 kecik sampai satu dunia boleh tengok..padam semua comment2 yang boleh jadi perbalahan dan setel elok2..kan senang.. tapi..buat bagi panas lagi..kemudian memalukan sesama mereka..dan tak semena2 isu agama di permainkan..nie yang sedih tengok nie...orang yang menegur di anggap bajet ustaz/ustazah lah konon..haih....mereka tahu kan yang tegur menegur tu satu kewajipan untuk semua? bukan untuk manusia yang bergelar ustaz/ustazah saja ?

yang penegur tu pun satu..dah tahu manusia tu macam tu..pegi tegur public sapa suruh ? lagi tercabar lah egonya..tak ramai yang nak mengaku salah atas kesalahan diri sendiri...inbox kan senang =.='

dah lama alang perhati dia nie dekat fb...memang macam2...takpela..mungkin dia kurang kasih sayang..lebih baik kita bersangka baikkan ?  :)



ya Allah...banyakkanya manusia yang mempermainkan agama tanpa sedar...tengok dekat fb pun cukupla...terlalu banyak..semoga aku dan saudara2 seislam ku,keluargaku,kawan2ku di jauhi benda2 macam nie :/

1 comment:

  1. Salam kenal...takut baca n3 diatas...nice sharing

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...